home » stap 3

STAP 3

Doel

Waar ben je naartoe onderweg?

De pot met goud


Ik heb Santiago de Compostela inmiddels bereikt en heb mijn nieuwe doel gezet op Finisterre, het eind van de wereld. Lijkt me een mooi doel om naar toe te lopen. Na al het onthaasten van de afgelopen weken heb ik vandaag zin om gas te geven. Mijn doel is om als één van de eerste tien pelgrims bij de eerstvolgende herberg aan te komen. Ik zie het voor me. De rij met rugzakken en mijn rugzak bij de eerste tien. Het voelt goed. Ik ga ervoor, 100%. Daarvoor ga ik 34 kilometer non-stop lopen en al lopend goed voor mezelf zorgen door voldoende eten en drinken mee te nemen. Ik kom als nummer drie aan bij de herberg, doel bereikt. Het is heerlijk om in het hier en nu te zijn. En het stellen van een doel geeft mij ook veel energie!

Houd je doel voor ogen


Klik hier om een tekst te typen.

Lopend Stilstaan Oefening


  • Ga bij voorkeur een stukje lopen in een bos of park. Of doe een blokje om bij jou in de buurt.
  • Een rondje van 30 minuten is al goed om je body, mind & soul in beweging te zetten.
  • Doe de oefening 'gps' uit het boek zoals kort beschreven op bladzijde 106.
  • Wil je verdieping in deze stap doe dan het volgende:
    • Beluister onderstaande podcast inclusief meditatie, al wandelend in de natuur of op een rustig plekje.
    • Zit, lig, sta of loop daarna in stilte en sta open voor wat zich aandient.
    • Wanneer je de natuur in gaat kan je een foto maken van datgene waar je oog opvalt onderweg.
    • Noteer daarna in je (eigen) logboek wat je hebt ervaren, je ontdekkingen en hoe je dit kan gebruiken in je leven.
Instructie
Audio – 1.6 MB